Abaya en nog veel meer! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu Abaya en nog veel meer! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu

Abaya en nog veel meer!

Door: meikemaes

Blijf op de hoogte en volg Meike

26 Februari 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Alweer een weekje verder, al bijna een maand hier, zo wat gaat de tijd snel. Mer wel ontzettend leuk en alweer heel veel meegemaakt en veel opgevallen.

Zoals dat je nergens tax op hebt en de sigaretten maar €1,60 per pakje zijn een een liter bezine maar €0,33 kost. Ook hebben ze hier overal banen ontwikkeld. Bij de supermarkt heb je niet alleen een cashier, maar ook iemand die je spullen in draagtasjes doet en iemand die je kar naar de taxi of auto brengt. Ook staan er bij het wegen van groenten en fruit 2 mensen die het afwegen en de stikkertjes erop plakken. En bij het tanken kom je aangereden zeg je wat je wilt en iemand anders tankt voor jou, je betaald aan diegene en kunt weer weg rijden. Ook heb je natuurlijk de bekende sisha's (waterpijpen) en heb je aparte mannetjes die de kolen verversen die bovenin liggen. Aan banen hier dus geen tekort.

Afgelopen maandag, dinsdag en woensdag hebben we vanuit het hotel een induction gehad. Eerst kregen we informatie over het land en de cultuur en later hebben we veel informatie gekregen over het hotel Le Meridien en de keten Starwood. Ook kregen we op dinsdagochtend een 'fire training' en hebben we een echt brandje mogen blussen. Op woensdag hebben we geluncht met de General Manager van het hotel. Heerlijk gegeten en ook nog een klein gesprekje met hem gehad. Wat een aardige man!
S'middags zijn we de cultuur en omgeving gaan verkennen. We hebben Herritage Village, de Grand Mosque en Zayed National Museum bezocht. In de Herritage Village krijg je informatie over vroeger en is een klein dorpje nagebouwd. Hier hebben we de eerste kameel (ofjah dromedaris wat in het engels iets van arabic camel betekend) gezien. Ze hebben hier in ieder geval maar 1 bult. Het land de Verenigde Arabische Emiraten bestaat pas 40 jaar. Daarvoor was hier niet veel meer als woestijn en kamelen. Ik vind het heel vreemd dat dit alles in die 40 jaar is gebouwd en het land eigenlijk weinig geschiedenis kent. Daarna zijn we naar de Grand Mosque gegaan. De beruchte moskee waar Koningin Beatrix een paar weken geleden is geweest. Super mooi gebouw en het leuke was dat we een abaya (burka) moesten dragen. Als laatste zijn we nog naar een museum geweest dat eigenlijk meer over de toekomst gaat. Er staan modellen van wat ze in de toekomst nog allemaal gaan bouwen. Heel leuk om te zien, maar ook weer heel raar dat ze het louvre en dat soort gebouwen willen gaan namaken. Ze hebben geen echte geschiedenis dus gaan ze die maar ergens anders vanaf halen.
De induction was heel leuk en weer heel veel nieuwe collega's leren kennen. We waren namelijk met een groep van 15 en uit verschillende landen. Kyra en ik waren wel een stuk groter dan al de anderen en hiermee is de 2e bijnaam ook binnen. Steeds als we op de foto gingen zeiden ze namelijk 'you twin towers in the middle'.

Op zondag en donderdag heb ik nog bij de operator gewerkt. Zondag kwamen er 2 nieuwe meisjes die even mee moesten kijken. Mijn collega was druk bezig, dus heb ik ze maar van alles uitgelegd. Een paar dagen daarvoor zat ik nog met de headset mee te luisteren en nu zaten zij al naar mij te luisteren. Het is dus toch gelukt om een aantal namen en telefoonnummers te onthouden!:)

Donderdag avond zijn we naar Yas Island geweest. Een deel van Abu Dhabi waar veel hotels, ferari world en een grote golfbaan liggen. Een ander meisje van de hotelschool loopt stage in een hotel daar en we zijn gezellig wat gaan eten, drinken en stappen. In het begin een beetje raar met een DJ van 50+ met muziek uit de goeje ouwe tijd, maar na een tijdje super leuk.

Vrijdag zijn we naar Al Ain (uitspreken als L1) geweest. De meeste steden hier zijn ook meteen een emiraat, maar dit is een stad binnen het emiraat Abu Dhabi wat wel 1,5 uur verderop ligt. Blijkbaar bestaat het emiraat maar voor 5% uit stad en voor 95% uit woestijn. En toch wonen er 1,6 mensen in de stad. Kun je nagaan hoe groot het is! In Al Ain zijn we naar de dierentuin geweest en boven op de hoogste berg van heel de Verenigde Arabische Emiraten geweest waar je aan de ene kant uit kijkt op Al Ain en aan de andere kant op het land Oman. Echt een heel mooi uitzicht!

S'avonds waren we pas laat thuis en we waren gister dan ook erg moe van alles wat we de afgelopen dagen hebben gedaan. We hebben dan ook lekker de hele middag op een bedje aan het strand gelegen. En het mooie is dat ik nog steeds niet ben verbrand! Hoop dat ik dat vol kan houden...

Vandaag ben ik bij de afdeling reserveringen begonnen, waar ik deze hele week blijf. Heel leuk en interessant. Reserveringen maken, kamerprijzen bepalen, de bezettingsgraad zo hoog mogelijk krijgen en nog veel meer. En toch handig dat ik Duits kan, want af en toe komt er een Duitse reservering binnen en ik ben de enige die Duits kan, dus dan komen ze even naar mij toe of ik het kan vertalen.

Komende vrijdag is dan het concert van David Guetta, waar ik heel erg naar uitkijk!!

Groetjes en xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 26 Februari 2012 - 18:56

Annelies Indenkleef:

Het gaat jullie goed! Wat een ervaringen doen jullie op, zeg! Ik ben grueëts op jullie...!
    Geniet er zeker ook van, want de tijd is zo weer om!
    Enne... oppassen voor rijke mannen met veel kamelen... eh, arabic camels!

• 26 Februari 2012 - 19:55

Ad:

Wat heb je weer een leuke en leerzame week gehad. De verslagen die je schrijft blijven van begin tot eind leuk om te lezen. Blijf leergierig in het hotel en geniet maar met volle teuge van alles wat op je pad komt.
    Wij hebben inmiddels de reisgeboekt en kijken uit om ook e.e.a. te zien wat je ons allemaal schrijft en verteld.

Tot ein van dees maar weer.

groetjes

Ad

• 27 Februari 2012 - 15:02

Angelly:

Hoi Meike, geweldige verhalen om te lezen. Wat een andere wereld, maar ik begrijp dat we daar zo aan een baantje kunnen komen als dat hier niet meer lukt.
    Geniet ervan en we blijven je volgen.
    Groetjes uit Weert.

• 28 Februari 2012 - 17:44

De Brielloos:

Hoi Meike,

Wat weer een belaevenisse. Hebs toch zeker auch efkes ein gebedje gedoan inne Moskee :). Sjoeën foto's zeg. Ich vinj het waal mer zielige kamiele die het met eine bultj motte doon, ha,ha. Mer good dets dich Duits kins. Liers ze de minse doa auch misjien nog get.
    Vul plezeer vriedig bij David Guetta en tot weer ens.

Groetjes Carolien en the family.

• 28 Februari 2012 - 20:45

Hèlen:

Haa Twin Tower!

Det waas weer ein leuk verslaag om te laeze, dich maaks dao echt vul leuke dinger mit :-) Kei fijn desse nog neet verburdj bist, haoje zoe!
    't Waas unne vreemdje vastelaovendj zonger dich, mer ich heb dr get op dich gedronke meid!
    Hieeeel vul plezeer bie David Guetta, echt super vet! (bin echt jaloersss)

xxx Hèlen

• 28 Februari 2012 - 21:32

Maartje Tindemans:

Ohh dea ierste alinea, hoe herkenbaar! Ich most veurige weak in Nederlandj tanke en wist mich toch neet wie det ging! Gewoen dien raampje ope en zigge wasse wils is dan waal ideaal ;)
    Auch al heet 't landj neet vul geschiedenis, dr is zoe te leaze toch al genog te zeen en te doon, super leuk!
    Ich heb Casper dit weekend nog bitje gepushtj det dr dich mer gauw mot goan opzeuke ;) Geniet er van, want 't geit supersnel veurbie!

• 29 Februari 2012 - 14:20

Mirjam:

Hoi Meike,

Ik geniet van je vehalen,wat zie je veel en wat maak je veel mee.
    Mooi foto's ook.

Nou meisje geniet er van, ik kijk al uit naar je volgende verhaal.
    Veel groetjes uit Geleen

• 01 Maart 2012 - 20:14

Guus:

Ha Meike,
    Wat kun jij smeuïg schrijven zeg. Hoe onthou je het allemaal zo in detail. Leuk om te lezen!! Ik ben blij dat je het zo goed bevalt, zet je enthousiasme verder in een onvergetelijk avontuur. Ik verheug me op je volgende verhaal.
    Groetjes van ons allemaal uit Maaseik

• 04 Maart 2012 - 21:25

Ria Bosschaart:

Hoi Meike,

Heerlijk die verhalen van je. Het was een beetje druk hier afgelopen week. De tijd zal wel om vliegen daar met zoveel nieuwe, mooie ervaringen. Het is er echt een andere wereld.Maak maar voldoende foto's, want ervaringen ben je ook zo weer kwijt omdat het zoveel indrukken in korte tijd zijn. Het dagboek helpt natuurlijk ook en zo zijn wij ook een beetje in Abi Dhabu.
    Lieve groetjes van ons in Klimmen

• 08 Maart 2012 - 19:04

Door Creemers:

Ha, die Meike;
    Waat ein avontuur met al die sjoeen belaevenisse die onvergaetelik zeen!
    Fein desse zoe-eine goojen aard hebst.
    ... Dae burka steit dich trouwes best sjoeen .....

Waar zulse Ad&Annie bedeine nog vul te vertelle hebbe .. Genietj van eur samezeen!! De paos-eier blieve alwiel ein jaor good dus ......
    Nog eine vrieet sjoeene, lieerzame tied daogunje en de hertelikke groete van
    DoorMathRuudJeroen.

• 21 Maart 2012 - 11:12

Chris En Henriette :

zo als we uit je reisverslagen hebben kunnen lezen heb je het reuze naar je zin, geniet er maar van wat dit gebeurt je niet zo vaak.
    Nog eventjes en dan komen je vader en moeder je gezelschap houden.

groetjes en een fijne tijd

• 31 Maart 2012 - 19:53

José Uit Weert:

Hallo Meike,

Ook ik lees elke keer je reisverslag. Geweldig hoe je het naar je zin hebt daar, maar wel druk in de weer.
    Pap en mam komen eraan , heerlijk genieten van elkaar en van het weer.

Hartelijke groeten, José