Hot, Hotter........... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu Hot, Hotter........... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu

Hot, Hotter...........

Door: meikemaes

Blijf op de hoogte en volg Meike

27 Mei 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

en het wordt nog veel warmer. Heerlijk dat ook de mensen in Nederland lekker kunnen genieten van het warme weer en natuurlijk liggen de Hollanders alweer te klagen dat het ohhhh zo heet is, maar de echte tropische temperaturen liggen toch wel hier. Er is namelijk een bericht uitgebracht dat je je tank van de auto niet helemaal vol mag laten lopen, omdat het te gevaarlijk is, aangezien de temperatuur de komende weken namelijk boven de 50 graden uitstijgt.

Het is alweer een maandje geleden dat ik een verhaaltje hebt geplaatst, dus vond ik het weer eens tijd worden om jullie een update te geven met wat ik allemaal meemaak.

Na de bezoekjes van Pap & Mam en mijn stagebegeleider is het laatste deel van mijn avontuur in Abu Dhabi begonnen.

Het eerste weekend was het al meteen raak! Op donderdag ben ik samen met 2 andere collega’s en 3 personen die ik niet kende door de stad gecrosst. Ze deden samen met nog 22 andere teams een spel dat je zoveel mogelijk opdrachten binnen 4 uur moet doen. Van klim in een boom, tot doe een kongfou pose voor een chinees restaurant, tot doe een zogenaamd huwelijksaanzoek bij een vreemde. Alles moest op foto worden vastgelegd en er zaten ook verschillende locaties bij. We zijn van het ene hotel, naar het het andere hotel geraced om alles binnen de tijd te halen. Voor iedere opdracht kon je punten krijgen en het team dat de meeste punten had kon 2000 dirham winnen (zo’n 400 euro).. helaas hadden wij niet gewonnen, maar wel de dikste lol gehad.

Op vrijdag vond het jaarlijkse Duitse Maibaum festival plaats in het hotel. Normaal gesproken mogen werknemers hier natuurlijk niet naartoe, maar gelukkig deden ze bij mij niet zo flauw en heb ik heerlijk kunnen genieten van Duitse slagers, polonaise met de arabieren, pullen bier, aardappelpuree en het allerbelangrijkste eine lekkere herst! En ik kan je vertellen, dat als je al 3 maanden geen varkensvlees hebt gegeten, een speklap nog beter smaakt als ooit tevoren.
Op maandag was het natuurlijk koninginnedag en dat wilden we niet helemaal laten ontgaan. Helaas hebben ze in Abu Dhabi geen friet van piet, broodje van kootje of een of andere Nederlandse eettent, maar wel een Duits eetcafe, das Brauhaus. Het was geen olifantenoor zoals bij de Luifel, maar eerder een hele olifant! Zo een grote snitzel heb ik namelijk nog nooit gezien, maar het smaakte net als die speklap weer heel erg goed.

Verder hebben we een nieuwe bar ontdekt.. Warehouse! Ligt naast het hotel en is een mix van een bar en discotheek, waar iedere avond een liveband speelt. Hier zijn we al een paar keer een drankje (of een paar te veel) gaan drinken en hebben we lekker gedanst.

Ook deed ons hotel mee aan Battle of the Kitchens. 3 hotels; Le Meridien, Hilton en Beach Rotana deden mee aan deze kookwedstrijd. Eerst is er een ronde in ons hotel geweest, toen in Hilton en als laatste in Beach Rotana. Twee weken geleden ben ik meegeweest naar Hilton om onze chefs aan te moedigen. Er waren drie rondes van een voor- hoofd- en nagerecht, waarbij steeds een chef een gerechtje moest maken binnen 20 minuten met een blackboks (ziet dan pas de ingredienten waarmee hij moet koken). Het was heel leuk om te zien hoe die chefs binnen 20 minuten iets moois op tafel kunnen zetten. Tussen de rondes door stond er een luxe buffet klaar, waarvan we lekker hebben gegeten.

Afgelopen weekend was de opening van een nieuwe sportstudio in ons hotel. Ik heb daar geholpen en lekker meegesport. Al was het wel bloedheet. Van alleen zitten begon je al te zweten. Laat staan als je een kwartiertje Zumba doet in zo’n 45 graden. Op zondag was de eerste dag dat de studio open was en ben ik op mijn vrije dag dan ook actief om 9 uur s’ ochtends een lesje Zumba gaan doen.En op woensdag vroegen ze of ik onder werktijd even een lesje capoeira mee wilden doen... ach waarom ook niet!

Ik werk intussen heel erg veel samen met de Front Office manager en ben met een aantal projectjes bezig. Een project is dat we onderzoek doen naar dames die alleen reizen . We willen daar iets speciaals voor doen bij aankomst. Naast de standaard shampoo en douchegel iets speciaals als bodyscrub, een welkomstcadeautje en inplaats van de standaard fruitschaal iets lekkerders als aarbeien in chocolade. Nu ben ik bezig met enquetes houden om te zien wat dames het liefste zouden willen. Ook mag ik af en toe wat financiele gegevens verwerken in excell voor een project met de Food&Beverage manager, de Room Service manager en Front Office manager. En deze week ben ik een training aan het voorbereiden, omdat ik het hele Front Office team (receptie, operator, reserveringen en congierge) moet trainen over SGR (een programma van starwood over gastgegevens). Ik werk nu van 9.00 uur tot 18.00 uur en krijg ik gelukkig mijn normale ritme weer terug.
S’avonds wat koken of lekker een hapje eten. Een avond hebben Kyra en ik een lekkere biefstuk, met champignons en heerlijke frietjes klaargemaakt. En een andere avond hebben we lekker aziatisch gegeten bij een restaurant in Marina Mall.

Vrijdag zijn we naar Almaya Island geweest. Je wordt dan met de boot naar een partyeiland gebracht. Ten eerste al super vet om lekker over een mooie zee te racen, maar ook lekker gerelaxed op het eiland. Wij lagen heerlijk op het strand, met uitzicht over de open zee. Achter ons een groot zwembad en de hele dag dikke muziek, eten en drank. Het leek op een luxere versie van starbeach op chersonisos, maar zo zijn we heerlijk de dag doorgekomen en weer een lekker kleurtje gekregen.

Volgende week donderdag ben ik model voor de kapper van het hotel. Hij gaat mijn haar stylen en mag ik een show lopen in Dubai.... ook weer een mega ervaring en iets super tofs in het vooruitzicht. En natuurlijk het EK, niet alleen in Nederland, maar ook bij ons in de oranjekoorts al toegeslagen. De wedstrijden worden hier op groot scherm uitgezonden en gelukkig mogen wij Nederland komen aanmoedigen. Iets extra’s om naar uit te kijken is de wedstrijd tegen Duitsland, dan staan er namelijk bitterballen en frikandellen op het menu!

De tijd gaat wel heel erg snel, nog 43 dagen en dan ben ik alweer terug! Ik ga nog even genieten van de laastse weekjes en laatste mooie momentjes in Abu Dhabi voordat deze droom alweer voorbij is en ik weer terug zit in het vliegtuig en het normale leven weer gaat beginnen.
Ik hoop toch dat het lekkere weer thuis nog een paar weken blijft en dat het niet meteen 30 graden kouder is... haha!

Heel veel groetjes & kusjes en tot over een paar weekjes alweer!!!!!

  • 27 Mei 2012 - 07:55

    Annie Maes:

    Hoi lieve Meikie,

    Zo nou ben ik de eerste die jouw verslag kon lezen.
    Hier is het ook heerlijk zomer, en we gaan echt niet klagen, zometeen lekker een fietstochtje, en dan vanavond skypen met jou goed?
    Meike voordat je het weet ben je weer thuis, die 6 weken die zullen wel voorbij vliegen.
    Goed meid dikke kussen van mama Annie en tot skyp xxxxxxxxxxx

  • 27 Mei 2012 - 08:07

    Ad Maes:

    Hallo Meike,

    Wat heb je weer een mooi verslag geschreven en heb je weer veel sfeer geproefd in Abu Dhabi.
    Annie was mij deze keer voor met het reageren op dit verslag. Wij gaan zometeen fietsen met Truus en Geer.
    Je zult nog een en ander gaan missen als je weer in Rooj bent. Nog 6 weken te gaan.De tijd gaat nu snel dus geniet van alles wat je nog tegen komt.

    Groetjes

    Ad


  • 27 Mei 2012 - 09:11

    Jeanique:

    Meikeeee!
    wat ein leuk verslaag! zo te zeen hubse het nog steeds heel erg noa dien zin en busse auch optimaal aan het genieten van alles, mer det mot auch he ;)
    Maak dr nog eine hele leuke tied van en den zeen we os euver ein paar moandj weer in het mooie Mestreeech !
    xx

  • 27 Mei 2012 - 09:26

    Karlijn:

    Meikieee!
    Te gek om weer ein leuk verslaag te leaze! Det Almaya Island duit mich deenke aan det party-eilandj in Lloret haha, hoop desse dr deze kier mier van hebs kinne genieten.
    Geniet inderdaad nog van dien liste paar weake doa, want veurdesse ut wits, zitse alweer binnen mit de verwurming hoeeg opgereten! Vul plezeer mit de show donderdig, wow echt vet!
    Xxxxx

  • 27 Mei 2012 - 09:39

    Anouk Kuppens:

    Haa Meike,

    Wat toch leuk wasse doa allemaol mit maaks :)
    Geniet dr nog van de liste weakskes!

    Xx Anouk

  • 27 Mei 2012 - 13:43

    José Koppen:

    Hallo Meike,

    Geweldig Meike om te lezen hoe je het naar je zin hebt. Nog maar 6 weken, wat gaat het snel!!!
    Blijf genieten vanalles wat er nog komt.
    Groet, José

  • 27 Mei 2012 - 21:32

    Carolien:

    Hoi Meike,
    Wat hebs ze toch weer vul sjoeen dinge belaefdj. Auch al weurdj het vreiselijk heit, keep it cool en geniet nog van de komendje tied, want het geit snel. Wae probere de wurmdje nog get hie te hoaje, anges mos ze te vul aafkikke.

    Succes met de show en tot gauw.
    Grt.de Brielloos

  • 28 Mei 2012 - 08:43

    Mariet Steijvers:

    Hallo Meike,
    Wat gaat de tijd vlug, en wat heerlijk om te lezen dat het zo goed met je gaat. Hier is het ook heerlijk weer maar dat duurt niet lang meer volgende weekend weer 15 graden.
    Geniet nog maar de laatste weekjes want voor je het weet ben je weer terug in Rooj.

    Groetjes Mariet

  • 02 Juni 2012 - 12:03

    Marlies:

    Ha Meike, heb weer eens bijgelezen wat je allemaal meemaakt daar "guns wiet". We zijn laatst met Bonnie naar open dag hotelschool geweest. Wat een geweldig leuke school. Nog met iemand gepraat die jou ook kende (ben de naam ff kwijt). Geniet nog maar lekker van de laatste 6 weken en dan..home sweet home.

    groetjes oet de Crixstroat

  • 10 Juni 2012 - 18:58

    De Stalsjes:

    Hoi meike. Fijn weer ff een berichtje van je te lezen! super hoe je daar leeft en stage loopt! Het zal straks even wennen zijn in het rooierlandje. maar home sweet home zullen we maar zeggen en straks weer lekker naar maastricht! Geniet nog van de laatste weken en alles wat je nog gaat doen! Succes bij de laatste stageopdrachten/verslagen !! Tot straks in rooi op "hook of kantj"......Heel veel grotetjes van de stalsjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Meike

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 34513

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 09 Augustus 2014

Stage in Amerika

01 Februari 2012 - 09 Juli 2012

Stage in Abu Dhabi

Landen bezocht: