The time flies - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu The time flies - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu

The time flies

Door: meikemaes

Blijf op de hoogte en volg Meike

19 Februari 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Wat gaat de tijd toch snel. Inmiddels ben ik al weer 2,5 week in Abu Dhabi. Aan de ene kant heb ik het gevoel of ik al heel lang hier ben en aan de andere kant heb ik idee dat ik pas net weg ben van huis.
Waarschijnlijk komt dat omdat ik het hier ontzettend naar mijn zin heb en geniet van iedere dag en ieder moment.

Afgelopen week heb ik 3 dagen bij de operator gewerkt en 2 dagen bij reservations. De LRA kwam namelijk langs. Speciale mensen van Starwood die als undercover gasten het hotel komen checken. Ze waren hier wel op de hoogte dat ze zouden komen en daarom mocht ik de telefoon niet opnemen. Iedereen was heel stressig en alles moest goed gaan.
Ik heb ondertussen al heel veel over het hotel geleerd. Ken ondertussen al veel namen van de mensen die in het hotel werken, dus dat is wat makkelijker met het doorverbinden van de telefoon. Ook weet ik hoe ik verschillende dingen van gasten in het systeem moet verwerken, verschillende soorten reserveringen moet maken, offertes voor reservering moet maken en vele andere dingen die ze bij de operator en reservations doen.

Maandag heb ik ontdekt dat het hotel ook een basketbalteam heeft en meedoet aan een competitie tussen verschillende hotels. Maandag heb ik even meegetraind in mijn pak. Eerst dachten ze volgens mij dat ik een grapje maakten toen ik zei dat ik had gebasketbald, maar nadat ik verschillende ballen raak had gegooid waren ze toch verbaasd. Helaas is het team al gemaakt en heeft iedereen zijn eigen tenue. Ik ben wel meegeweest naar de wedstijd en heb ze aangemoedigd!

Ook hebben ik en kyra deze week samen met wat collega's wat gezelligs gedaan. Maandagavond ben ik samen met mijn baas van de operator een drankje gaan doen en hebben we wat gekletst. Gister wilde we eigen naar Al Maya Island gaan, wat een soort partyeiland is, maar helaas is er een zandstorm in Abu Dhabi waardoor er geen boot ging.
S'avonds zijn we met een aantal collega's van de sales and marketing afdeling gaan bowlen en hebben we gegeten op zo'n 80 meter hoogte met een mooi uitzicht over de skyline van Abu Dhabi.

Morgen moet ik weer werken, maar maandag, dinsdag en woensdag is er iets speciaals voor alle nieuwe mensen die in Le Meridien werken georganiseerd. We krijgen meer informatie over het hotel en gaan wat leuke dingen in het hotel en in de omgeving doen. Wat precies de bedoeling is weten we niet, want dat is nog een verrassing.
Helaas moet ik deze week de Vasteloavendj gaan missen, maar het komt goed uit dat ze net deze dagen iets speciaals voor ons hebben georganiseerd.

Veur eederein dea de komendje daag waal geit genieten van de vasteloavendj zooj ich zigge geniet der van en dreenk der aug eine op mig! En det alles onger mien devies als prins in de orde van de kamieletien.... 3 daag gaas aug zonger die van Maes!D ALAAF........

  • 18 Februari 2012 - 20:35

    Stalsjes:

    Hey meike,
    Geweldig om te lezen hoe goed het met je gaat ! Zo te lezen heb je al veel contacten opgedaan en zit je niet stil daar in het verre Abu Dhabi. ook het tempratuurtje is chillen daar, wat wil je nog meer. Hier is het druilerig en koud. Maar de pilsjes en wijntjes zullen ons de komende dagen warm houden. Wij proosten met pap en mam zeker op jou....en zien weer uit naar je volgende verslag.
    Veur noa....eederein oppe beinkes met diej van reinkes........... waar ter wereld je ook ebnt....Doei en tot weer( ins) xxx

  • 19 Februari 2012 - 10:11

    René Steijvers:

    Hoi Meike, leuk om te horen dat je het naar je zin hebt ! Een geweldige ervaring ! Blijf leergierig, alert en blijf tijd vrij maken voor "amusasie".

  • 19 Februari 2012 - 10:52

    De Brielloos:

    Hoi Meike,

    Wat fein det ze het zoe noa diene zin hebs. En det het allemoal good geit. Geniet de komendje daag met van alles wat er geit kome. Doanoa mot er weer gewirktj waere, mer doa liers ze auch weer van. Vanoet Rooi, toi,toi en tot de volgendje kier.

    Groetjes van Carolien, Paul Rafke en Jurn.

  • 19 Februari 2012 - 19:25

    Petra:

    ha meike, geniet er maar van met alles wat je meemaakt.
    hier is het koud met flinke buien.
    ben benieuwd wat je de komende dagen weer te zien krijgt.

    xxx petra en geer

  • 23 Februari 2012 - 10:49

    Mirjam:

    Hoi Meike,
    Wat fijn dat het je zo goed bevalt.
    Ik vind het leuk om je reisverslagen te lezen, zo blijven wij ook een beetje op de hoogte.
    De carnaval is weer om, dus het is weer rustig in Rooj.
    Nou meisje, werk ze...maar geniet vooral van de leuke dingen die je mee maakt!
    Heel veel groetjes uit Geleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Meike

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 34521

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 09 Augustus 2014

Stage in Amerika

01 Februari 2012 - 09 Juli 2012

Stage in Abu Dhabi

Landen bezocht: