David Guetta.......... en veel duitsers - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu David Guetta.......... en veel duitsers - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu

David Guetta.......... en veel duitsers

Door: meikemaes

Blijf op de hoogte en volg Meike

11 Maart 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Heeeey lieve iedereen,

we zijn inmiddels alweer twee weken verder, dus vond ik het wel weer tijd voor een verhaaltje.

Twee weken geleden heb ik één week bij de reserveringen gewerkt. Ik had hier tussendoor al één dag gewerkt, dus ik wist al een paar dingen. Mijn belangrijkste taak was om alle reserveringen die via bookingsites als booking.com, expedia en gullivers te maken. Binnen 2 dagen was het al zo dat automatisch al die reserveringen door gingen naar mij. Verder werkt de reserveringen goed samen met de sales afdeling en heb ik als er geen bookingen waren samen met Gary (collega) meegekeken en gewerkt. Ook hebben Papa en Mama in die week hun vlucht gemaakt en heb ik zelf de reservering voor hun in het hotel gemaakt. En via mijn naam de conformation opgestuurd. Heel erg leuk!

Op vrijdag was het dan eindelijk zo ver, David Guetta. Rond half 5 zijn we met de taxi naar Yas Island gegaan. Daar hebben we eerst in het hotel gegeten waar Rianne werkt, een ander meisje van de hotelschool. Een heerlijk 3-gangen diner met een lekker flesje wijn erbij. Gelukkig kregen we 50% korting op de rekening en waren we niet heel duur uit. Daarna zijn we naar Yas Arena gegaan. We waren vroeg daar en konden om 9 uur meteen naar binnen. We stonden op een goede plek, bijna vooraan. Rond 10 uur kwamen ook de andere Nederlanders die allemaal in de UAE aan. Heel gezellig, maar ook heel vreemd om ineens weer allemaal bekende gezichten hier te zijn. Het duurde tot 3 uur en was echt geweldig. Voor diegene die facebook hebben, daar staan een paar geweldige filpjes op. Daarna kosten het nogal wat moeite om een taxi te vinden, maar om half 5 lagen we dan ook weer heerlijk in ons bedje.

Tijdens deze week waren Kyra en ik beide heel moe van alles wat we de afgelopen maand allemaal hadden gedaan en alle indrukken die we hadden opgedaan. Opeens kwam het erbij ons beide uit en dus hebben we verder een relax weekendje gehad en lekker bijgeslapen.

Na het weekend ben ik bij de Frontdesk begonnen. Ik hoefde pas op maandag te beginnen, dus had lekker 3 dagen weekend. Ik heb met verschillende mensen meegekeken en samen met een collega al wat check ins en check out gedaan. Maar het enige nadeel is dat je daar de hele dag moet staan. Ik begin om 7 uur, dus je moet al heel vroeg opstaan en dan ook nog eens de hele dag staan. Na 5 dagen werken was ik dan ook super moe.
Ik heb er wel een super leuke taak bijgkregen achter de frontdesk. Ik ben namelijk in het gehele front office team de enige die ook maar een woord Duits spreekt. Alle duitsen gasten komen dus steeds naar mij toe. In ons hotel zijn namelijk heel erg veel Duitse gasten en de meeste spreken geen woord Engels. Met de dag heb ik steeds meer gasten geholpen en op vrijdag was het hoogte punt. 4 Duitse groepen/stellen hadden klachten en die moest ik oplossen. Bij sommige waren het kleine klachten die binnen 10 minuten opgelost waren, maar bij 1 groep en 1 koppel was het veel erger. De manager en de man van de reisorganisatie werden erbij gehaald en ik was de vertaler. De manager zij achteraf al dat zij me vooral op vrijdag (omdat dat de drukste dag is) echt niet meer kunnen missen bij de frontdesk. De gasten vragen ook allemaal wanneer ik moet werken, zodat als ze vragen hebben ze weten wanneer ze kunnen komen. Super leuk toch? Ook heeft een gast me al uitgenodigd, mocht ik ooit naar Berlijn willen komen, ben ik bij hem welkom. Hij heeft ook een kliniek voor plastische chirurgie, dus mocht ik daar interresse in hebben ik heb zijn visitekaartje.
Verder heb ik ook met 2 Nederlandse gasten gepraat, die het heel erg leuk vindne dat je hier een stage doet. Van een van deze gasten studeerde zelf de dochter ook aan de middelbare hotelschool van Den Haag. Super leuke gasten en verhalen die je bij de Frontdesk tegenkomt.

Vrijdagavond heb ik het weekend ingeluid met een typisch Arabisch diner, samen met Kyra en Rianne en 2 meisjes die in Dubai stage lopen en een dagje in Abu Dhabi waren. Humus, vine leaves, falafel en een mixed grill. Daarna hebben we nog een drankje gedaan op het dak van crowne plaza en een shisha gerookt bij een lokaal restaurantje bij ons om te hoek. Zaterdag hebben lekker de hele dag aan het strand gelegen en voor het eerst ben ik een beetje verbrand. Daarna zijn we lekker naar de bios geweest en nog lekker een beetje door de mall gelopen.

Morgen begint mijn tweede weekje bij de Frontdesk alweer en moet ik weer vroeg op, want moet weer de hele week van 7 tot 4 werken.

En nog super bedankt voor alle leuke berichtjes onder de vorige verhalen. Super leuk dat iedereen me volgt en mijn verhalen leest. Vind ik echt heel erg leuk om te horen!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Maart 2012 - 18:36

    Mariet Steijvers:

    Hoi Meike,

    Zo te lezen heb je het druk en gaat de tijd ontzettend snel voorbij.
    Steeds weer nieuwe indrukken.
    Ook hier in Rooi wordt het een klein beetje lente, en we genieten dus volop van het prille zonnnetje.
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt en plezier in je werk.
    Dikke kus en groetjes van
    Rene, Mariet en Jim

  • 11 Maart 2012 - 18:47

    Annie Maes:

    Hoi Meikie,

    Heb weer genoten van je verhaal,
    Vandaag was het hier een klein beetje lente heerlijk....
    Over 4 weken komen wij al naar je toe, lekker een weekje vakantie.
    We zijn wel erg benieuwd naar onze Meike in Abu Dhabi.
    Wat leuk dat ze jou vragen om te vertalen in het Duits, volgende stage in Berlijn??????
    Groetjes en tot skype,
    Mama xxxxxx

  • 11 Maart 2012 - 19:22

    Ad Maes:

    Hallo Meike wat geit de tieëd snel. Dich bést al weer bienao zés waeke dao en hebst al ontzettend vul leuke dingen gezeen en al hieël get ervaring opgedaon. Zoe te huure béste op de vriedig onmisbaar, det is aug ein stukske waardering van de manager nao dich haer. Aug veur de service van ut hotel nao de gaste is det belangriek detter ein aanspraekpuntj is woeëdet ze mét vraoge haer kinne. Hieël vûl plezeer de komendje waek mét ut werk en tot de neugendje april.
    Hebst weer ein leuk stukske geschreve.

    groetjes

    Ad

    Ad

  • 11 Maart 2012 - 19:52

    Annelies Indenkleef:

    Het geit uch good, dao... ein concertje mètpikke, lèkker aete...
    Mer ich zeen toch auch detj gae haard mòtj wirke: en laot die Pruuse met kome... dich kinst die waal aan!
    Sjoeën foto van diej groeëte moskee (mer ich hoop waal desse dae burka dao lietst!)

  • 11 Maart 2012 - 20:59

    Anouk Heuvelmans:

    Hee Meike!

    Wat een leuke verhalen allemaal! Je bent al niet meer te missen daar volgens mij.. Pas maar op, straks laten ze je niet meer gaan!
    Geniet ervan daar en binnenkort skypen we wel weer eens!

    Liefs!

  • 12 Maart 2012 - 09:03

    Petra:

    Ha Meike,

    bij ons was net een docu op tv over David Guetta.
    was natuurlijk leuk om te zien.
    zia al dat je veel leert super.
    dat pakken ze je niet meer af.
    dikke kus uit Roy

  • 12 Maart 2012 - 13:12

    Stan:

    Hoi stoere Meike, zit je nog altijd in het vliegtuig dat overkomt? Bij elk vliegtuig dat ik in de lucht hoor, zeg ik MeikeMeike. Ik speel nu elke dag buiten in de zandbak en op de glijbaan want het weer wordt een beetje beter. Groetjes van Stan en ook van Fien en papa en mama!

  • 12 Maart 2012 - 16:46

    Lotte:

    Haaa meid,

    wooow det kleenktj allemoal leuk! SUPER, de moogst trots zeen op dichzelf..

    toch de hummus mer geprobeerdj? en wie beveel ut.. haha

    dikke kus xxxx

  • 12 Maart 2012 - 17:07

    Anouk:

    Ha Meike,

    Echt super wasse allemoal mit maaks! Geniet dr nog van!

    X Anouk

  • 12 Maart 2012 - 19:13

    Guus:


    Hey Meike,
    Wat leuk wat je weer allemaal meemaakt!! Bofkont...
    Veel groetjes van ons allemaal uit Maaseik!

  • 12 Maart 2012 - 20:19

    Stefanie:

    Mevrouw Maes,

    Kleenktj good al die verhalen, echt ruig! Auch vet van David Guetta, heb de filmpjes gezeen! Hiel vul plezeer en succes nog, spreak dich snel!

    En nog bedanktj veur de verjoardaagskaart, echt leuk!

    xx

  • 12 Maart 2012 - 21:09

    Nicole Dps:

    Hoi meike, fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en het werk je zo bevalt.
    Erg leuk om iedere keer je verhalen te lezen.
    Je hoeft je er echt niet te vervelen.
    Geniet ervan.

    -xxx-Nicole.

  • 13 Maart 2012 - 15:46

    Martine:

    Lieve Meike!

    Ich geluif dich zeker det David Guetta hielemoal te gek waas! Os mam waas dr auch gear hear gegange ;)
    Fijn desse doa noe al zoe eine gooje indruk hebs achtergeloate en det ze dich nuudig hebbe. Dich moogs trots zeen op dichzelf! Det keumtj hielemoal good doa.

    Xxx

  • 14 Maart 2012 - 19:15

    De Stalsjes:

    Hey harde werker en fuifnummer, leuk je verhalen te lezen . Vandaag met mam doortje en jootje genoten van de mooie lentezon en natuurlijk over jou gahad...Fijn dat pap en mam komen met pasen. iets om naar uit te kijken. Maar zo te lezen vliegt de tijd en heb je het erg naar je zin. Tot schrijfs en de groetjes van de stalsjes.

  • 15 Maart 2012 - 09:14

    Mirjam:

    Hoi Meike,
    Wat maak je toch veel mee, ik heb weer genoten van jouw verhaal.
    Kijk maar uit dat je niet verslaafd raakt aan de shisha(grapje).
    Vandaag de eerste warme dag, het werd tijd!
    Nou meisje, geniet er van.
    Gr uit geleen van Mirjam.

  • 19 Maart 2012 - 19:05

    Corina:

    Ha Meike,

    Super leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt.
    Ik blijf je volgen hoor!!!
    Heel veel plezier nog!

    Groetjes xx Corina en Robbie en een dikke kus van Jop

  • 19 Maart 2012 - 19:11

    Nicole Hoijtink:

    Hee Meike!! Leuke verhalen zeg, volgens mij heb je het wel naar je zin daar. Fijn dat paps en mams op bezoek komen, die zullen je vast wel missen ;).
    Heel veel plezier nog!!
    Xx Nicole

  • 03 April 2012 - 18:41

    Mirjam:

    Hoi Meike,
    Ik heb weer genoten van je verhaal.
    Nog een paar dagen en dan komen je ouders, spannend hè?
    Nou meisje, doe ze de groeten van mij en maak er samen een super week van!
    Groetjes uit Geleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Meike

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 34516

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 09 Augustus 2014

Stage in Amerika

01 Februari 2012 - 09 Juli 2012

Stage in Abu Dhabi

Landen bezocht: