Bezoekjes in Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu Bezoekjes in Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu

Bezoekjes in Abu Dhabi

Door: meikemaes

Blijf op de hoogte en volg Meike

25 April 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Heeeeey lieve mensen,

ik heb vernomen dat veel mensen zitten te wachten op een nieuw verslagje. Ook logisch, want heb weer heel veel meegemaakt!

Op 9 April zijn Adje en Annie s'avonds aangekomen. Ik heb ze opgehaald van het vliegveld en we zijn samen in een luxe audi terug gereden naar het hotel. De eerste knuffel op het vliegveld was wel heel speciaal! We hebben meteen heerlijk gegeten. Op maandagavond is het namelijk seafood night; mosselen, gamba's, oesters, krab en kreeft... heerlijk! Daarna hebben we nog even een drankje gedaan en heb ik de helft van de inhoud van mama's koffer in handen gekregen. Wat lieve cadeautjes van thuis en alle dingen die eerst niet in het koffer pasten. Dinsdag hebben we eerst samen ontbeten en zijn toen Abu Dhabi maar eens gaan verkennen. Eerst naar mijn appartement en verder naar Emirates Palace (7 sterren hotel), marina mall en de heritage village (bokrijk in het klein, maar dan van hier)! S'avonds hebben we gezellig bij de italiaan gegeten en daarna nog even met Kyra en haar ouders, die hier ook op vakantie waren, gezellig wat geborreld. Woensdag zijn we naar de Grand Mosque geweest, waar Mama en ik als echte moslim vrouwen aan Adjes zijde naar binnen zijn gegaan. Ook hebben we ferrari world bezocht, waar de formule 1 circuit van Abu Dhabi naast ligt. S'avonds heerlijk gegeten bij een belgisch cafe in een ander hotel. Waar ik eindelijk een pannetje mosselen en spare ribs heb kunnen eten. Donderdag zijn we naar Dubai geweest. Waar we met de metro heel erg veel hebben bezocht. Malls met aquariums, skihalls, de hoogste toren van de wereld; burg kalifa. Ook hebben we een auto met kentekennummer 1 gespot. Hier hebben de kentekens namelijk 1, 2, 3, 4 of 5 nummers. Als ze maar 1 nummer hebben weet je dat het van een heel rijk persoon is. En voor nummer 1 die pap heeft gespot is meer dan 10 miljoen euro betaald. S'avonds hebben we de bus terug gepakt en nog snel een hapje gegeten bij onze oh zo geliefde italiaan. Op vrijdag zijn we op desert safari geweest. We zijn met een auto door de duinen in de woestijn gecrosst. Super vet als je opeens schuin van een duin afglijd. Verder heeft Ad daar eens een locale jurk gepast en op een kameel gereden, heeft Annie een mooie henna tattoo laten zetten en hebben we samen gebellydanced en sisha gerookt.
Op zaterdag zijn we in marina mall met een glazen lift naar zo een 80 meter hoogte gegaan, waar je een super mooi uitzicht hebt over de skyline van Abu Dhabi. Daarna ben ik met wat collega's naar het appartement van mijn Front Office Manager geweest, waar een suprise babyshower was georganiseerd voor de Guest Relation Manager. We hebben samen wat grappige spelletjes gedaan en het was super leuk om je collega's en vooral de managers zo eens te zien. Op zondag hebben we nog een beetje gerelaxed en de week afgesloten bij natuurlijk de italiaan. Ben gelukkig weer wat bijgevoed en gedronken, want het eten in de kantine valt een beetje tegen. En alleen wat komkommer, witte rijst en een heel klein beetje vlees iedere dag komt inmiddels mijn neus uit. Na een super leuke en gezellige week hebben we zondag avond afscheid genomen en moest ik maandag weer beginnen met werken, maar op zondag 22 april stond alweer een bezoekje van de supervisor van school op de planning. Gelukkig alleen maar goede feedback gekregen en mag ik de komende maanden nog heel veel gaan doen. Ik ga nu eerst een maand samen met de Guest Relations Manager werken, dan een week night audit draaien, dan nog 2 weken Revenue management en als laaste een weekje samen met de Front Office Manager. Er staat dus nog heel veel op de planning, maar zo krijg ik wel een super goed beeld van de hele afdeling. Na al dit goede nieuws hebben Kyra en ik samen met haar geluncht. En ja hoor natuurlijk bij de Italiaan. Helaas is dit waarschijnlijk wel de laatste keer, want we mogen alleen met speciale dingen in de restaurants van het hotel eten. Op maandagavond zijn we samen met de andere meiden die in Abu Dhabi op stage zijn en haar nog een drankje gaan doen en hebben we haar bezoek leuk afgesloten.

Nou dat was het dan wel weer! Heel erg veel leuke dingen gedaan en nu ook alweer hard aan het werk. Heel veel groetjes en kusjes vanuit Abu Dhabi......

• 25 April 2012 - 19:18

Stefanie:

Echt leuke dingen gedoan zèk, echt supervet! En zal waal superfijn zeen om diene bèste vreendj Adje en Annie weer te hebben gezeen! nog mer 75 daag, geit echt snel!

• 25 April 2012 - 19:30

René Steijvers:

Hoi Meike, opnieuw heel leuk om te vernemen wat je zoal meemaakt in dit voor ons (nu minder) onbekende land. Ook goed om te horen dat je nog steeds geweldig kunt genieten van heerlijk eten én een drankje.
    Hier is alles oké.
    Ook wij - Mariet, René , Jim en ons Peter - hopen komende week te kunnen genieten van lekker weer én lekker (veel) eten in Kusadassi !
    Het ga je goed en tot gauw.
    René

• 25 April 2012 - 19:39

Carolien:

Hoi Meike,

Dich kins waal roaje woerom Adje nog neet gereageerdj heet. Het is woonsdig, dus dae is zeker voetballe aan het kieke :) Mer wat hebtj gae eine feine vakantie gadj. Mam en pap vonje het auch geweldjig. En wat betreftj het aete: Jurn vindj riest en komkommers hielemoal neet onaeve. Mer ich gluif dich waal dets ze det meuch weurs. Aaf en toe mer ins scampies goan aete. Succes met de verdere stage en tot gauw weer.

Grt. Van de Brielloos

• 25 April 2012 - 20:07

Lotte:

Die foto van Ad in zien kleid deut ut um! Kei leuk om dit nog ins te leaze, en dien foto's te zeen! dikke kus xxx

• 25 April 2012 - 20:22

Mariet Steijvers:

Hoi Meike,

Het was leuk met pap en mam dat hadden we al vernomen.
    Je hebt er de helft al op zitten wat gaat het snel. Komende week zitten we een beetje dichter bij je in de buurt.
    Kus en groetjes Mariet

• 26 April 2012 - 05:36

Petra:

Ha Meike,

leuk om weer te lezen maar had natuurlijk veel van mam gehoord.
    het gaat al hard en met alles wat je nog gaat doen zal de tijd vliegen.

dikke kus Petra

• 26 April 2012 - 07:18

Anne-marie:

Wat een leuk verslag en geweldige foto's van jullie in mooie jurken. Super gaaf!! Ik hoorde van Ad dat hij de safari wel spannend gevonden had, en als ik die foto zie snap ik wel waarom, haha!

Groetjes Niels, Anne-Marie, Stan en Fien

• 26 April 2012 - 10:48

Ad Maes:

Hallo Meike, het is me niet gelukt om als eerste weer een reactie te geven op je wederom leuk nieuw verslag. We hebben samen een geweldige week gehad en hadden in jou een fantastische spontane gids die ons alle mooie plekken van Abu Dhabi heeft laten zien. Ook het bezoek aan Dubai was om niet te vergeten.

Doe maar de groeten aan iedereen en niet te vergeten het personeel en de manager van het Italiaans restaurant. Het eten en de bediening was daar een Michelin ster waard.

Groetjes

Ad

• 26 April 2012 - 17:59

Annie Maes:

Haai lieve Meikie,

Jaa het was inderdaad een geweldige vakantie, met voor ons een "'personal guide" .Super, we hebben wel een beetje heimwee, naar jou .... maar ook naar het mooie weer. Hier is het
    nog steeds niet veel.
    En zoals het hoort Don"t forget the guide !!! De Tip is onderweg.
    Goed meid, jij hebt het weer druk en nog genoeg uitdagingen.

Heel veel groetjes aan iedereen en bedankt voor de geweldige week,

tot skype xxxxxxx mama Annie.

• 28 April 2012 - 11:15

Familie Op Heij:

Hoi Meike, wat een geweldige tijd beleef je daar! En wat een geweldige week met ad en annie (beetje jaloers).
    Het enige wat ik nog mis is de foto van ad op de kameel. Hij kan die jurk wel aantrekken, maar heeft ie ook echt op een kameel gezeten?
    Veel plezier nog en werk ze, groetjes angelly en de rest van de familie.

• 28 April 2012 - 15:42

Chris En Henriëtte :

Hallo Meike

ik heb je reisverslag met veel belangstelling gelezen, leuk te horen dat je met pap en mam zo'n leuke tijd hebt gehad

we wensen je nog heel veel plezier, geniet er maar van

groetjes Chris en Henriëtte

• 01 Mei 2012 - 20:57

Ria Bosschaart:

Hoi Meike,
    Was weer een heel leuk verslag. Ik kan me voorstellen dat je er af en toe echt voor moet gaan zitten, want voor je het weet ben je weer een week verder.
    Inmiddels is het hier ook een beetje lente, een heel verschil, krijg ik goede zin van. Moet jij toch al 4 maanden hebben dan, of niet.
    Zal wel even wennen zijn weer zonder pap en mam, maar zo was je ook begonnen. Genoeg afleiding en indrukken, denk ik. Geniet er nog van.
    Lieve groetjes,
    Maarten&Ria

• 04 Mei 2012 - 18:45

De Stalsjes:

Hoi Meike. Ik heb bij mama de foto's mogen zien en de verhalen gehoord en ik moet zeggen.....Geweldig , wat een samen zijn !!! Je ziet er strallend uit en zo te lezen gaat het goed met je .
    De komende tijd nog een intensieve stageperiode. Ook dat komt goed . dat weten wij zeker.
    Wij blijven je volgen . Heel veel groetjes De Stalsjes.