First Week - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu First Week - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu

First Week

Door: meikemaes

Blijf op de hoogte en volg Meike

11 Februari 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Heeeey Lieve mensen,

hier is dan mijn tweede verslagje vanuit Abu Dhabi. Ik ben hier nu een dikke week en het gaat ontzettend goed. De mensen hier zijn allemaal zo aardig en als vrouw heb je het hier helemaal goed, dus maak je maar geen zorgen meer:P.

Vorige week vrijdag zijn we naar Marina Mall geweest een heel groot winkelcentrum en waar je een mooi uitzicht hebt op de skyline van Abu Dhabi. In alle winkelcentrums heb je foodcorners. Daar heb je meer als 10 eettentjes op een rij met in het midden een gezamelijke plaats om te eten. Zo kan iedereen dus zelf kiezen wat je wilt en toch samen eten. Wij hebben daar onze eerst Arabische maaltijd gehad. Lamskebab met rijst, arabisch brood en een salade. Even wennen die andere smaken, maar het was heel erg lekker. Rond 5 uur zijn we op een terrasje gaan zitten waar je kunt genieten van de mooie skyline. Overal heb je hier sisha's (waterpijpen) en echt iedereen zit hier te roken, daarom konden wij natuurlijk niet achter blijven!
Op zaterdag zijn we met de bus naar Dubai gegaan. Voor 3 euro ga je met een super de luxe bus met leren stoelen en extra beenruimte naar Dubai, wat ongeveer 1,5 uur rijden is. Daar kan Veolia Transport nog wat van leren! We waren totaal onvoorbereid en toen we in Dubai aankwamen hadden we dan ook geen idee wat we wilden gaan doen. We hebben een taxi gepakt en gezegt dat hij ons maar naar iets toeristisch moest brengen. We zijn toen uiteindelijk naar Dubai Marina geweest wat heel mooi is en waar we lekker over het strand hebben gelopen. We hadden van te voren afgesproken om met een ander meisje van de hotelschool af te spreken en toevallig lag haar hotel daar aan het strand. Zij werkt in een marriott hotel. Wij zijn met haar naar de 52e verdieping geweest waar we een super mooi uitzicht hadden over Dubai, Dubai Marina en het palmeiland. Vervolgens hebben we met in totaal 10 studenten van de hotelschool die allemaal in de Verenigde Arabische Emiraten stage lopen gegeten in een restaurantje aan het water. Iedereen heeft zijn eerste indrukken verteld en het was super gezellig. Daar vingen we op dat op 2 maart DJ David Guetta in een groot stadion komt draaien, dus de volgende dag hebben we daar maar alvast snel kaartjes voor gekocht. Toen we terug wilden gaan naar Abu Dhabi was het super druk bij de bus terminal. Je hebt hier een rij voor vrouwen/families en een aparte rij voor de mannen. Als een man samen met een vrouw is mag hij wel in de rij voor families gaan staan. Het was zo druk dat de rij voor alleen de mannen naar Abu Dhabi het hele plein rond ging. Een man van rond de 25 uit syrie vroeg of hij bij ons mocht staan, zodat hij niet in die lange rij hoefden aan te sluiten. Wij vonden het wel stoer dat een arabische man dat toch zomaar durft te vragen omdat dat hier eigenlijk niet hoort. Nog geen 5 minuten later hadden we daar al spijt van, we waren namelijk beide al ten huwelijk gevraagd. Hij hield maar niet op met praten, maar vonden het ook zo zielig om hem alsnog weg te sturen en in die lange rij te laten aansluiten. Zelf in de bus riep hij steeds kerrie en mimi (dat zijn dus bij deze onze nieuwe bijnamen). Toen we in Abu Dhabi aankwamen hebben we zo snel mogelijk een taxi gepakt en zijn naar huis gegaan.

Op maandag en dinsdag heb ik mijn orientatie dagen gehad. Ik heb op verschillende afdeling meegelopen om te zien hoe ze in het hotel werken. Ik heb meegelopen op de housekeeping, sales and marketing, de spa, front office en de F&B outlets (wat er in totaal 15 zijn). Als je vanuit de lobby naar buiten gaat kom je in een soort tuin waar je eerst een sportcafe hebt, vervolgens een italiaan restaurant, daarnaast een engelse pub, waar weer een libanees restaurant naast ligt, dan heb je een franse bistro, een mexicaans restaurant, een lounge bar en als laastse een thais restaurant. Aan de overkant heb je nog een poulbar en een nachtclub. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken.
Op woensdag en donderdag ben ik echt begonnen bij de Front Office. Ik begin in de operator, waat alle interne en externe telefoontjes binnen komen. Daar ligt een lijst met honderden telefoonnummers die zij allemaal uit hun hoofd kennen. Ze zeggen dat ik die binnen een maand ook allemaal ken, dus ik ben benieuwd. Na 2 uur meeluisteren met telefoontjes wilde ik het zelf ook eens proberen. Hier stonden ze erg van te kijken, omdat de meeste dat pas na 2 weken durven. Soms is het wel moeilijk te verstaan, omdat niet iedereen engels spreekt en andere weer een arabisch accent hebben. De meeste mensen die in het hotel werken zijn arabisch of aziatisch en hebben dus namen die ik niet gewend ben en het dus lastig is om die te onthouden. Ook doen ze in de operator alles wat met guest relations te maken heeft en heb ik verschillende gegevens van gasten verwerkt. Volgende week werk ik weer in de operator en op maandag mag ik bij de front desk (dus in en uitchecken observeren). Ook zijn er geruchten dat er volgende week een gast komt die van Starwood is en alles in het hotel uitprobeerd en dus kijkt of alles aan de juiste eisen voldoet. Pas achteraf maakt hij dan bekend dat hij van Starwood is. Kyra en ik zijn een van de weinig westerse mensen in het hotel. Wij waren nieuw en lopen in pak en blijkbaar dachten sommige dus dat ik vorige week 'de gast'was. De mensen in het hotel zijn allemaal super aardig, zijn zeer geinteresseerd en willen je allemaal helpen.

Donderdagavond zijn we eerst naar een loungeclub gegaan waar we gratis martini's hebben gedronken en daana zijn we nog naar een Engels pub geweest waar ze halve liters bier hadden. Gister hebben we lekker aan het strand gelegen en hebben we gegeten bij de chinees. Heerlijk!! Ik ga nog even genieten van mijn weekend, wat hier namelijk op vrijdag en zaterdag is. Zometeen gaan we nog naar een souk (arabische markt) en eten met een ander meisje wat gister is aangekomen in Abu Dhabi. Morgen moet ik weer beginnen met werken en alle telefoonnummers uit mijn hoofd leren!:P

Groetjes en xxxxxxxxxxxxxx vanuit het zonnig Abu Dhabi

• 11 Februari 2012 - 13:36

Ad:

Wat een lux levendje heb je daar naast het werken. Straks wil je nog niet meer terug naar Stramproy. Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt in het hotel. Je doet tijdens deze stage periode een ongelovelijke ervaring op die je niemand meer afneemt.Succes de komende week met je stagewerk en laat die van Starwood maar zien dat jullie met z'n allen in dienst staan van de gasten. Want dat is gastvrijheid.

• 11 Februari 2012 - 13:52

Annie Maes:

Hai Mimi, zoe te huure mis dich niks van Rooi,gae hebt het vuls te druk met geniete van de omgeving.Het is hiej aug nog vreiselijk kaod. Hoevul kamiele heet ter veur dich gebooie? Wae motte dur waal get aan euver haoje.Zoe meid,hieel vul groetjes van mama en tot skype.

• 11 Februari 2012 - 14:33

Annelies Indenkleef:

Volgens mich hebtj gae 't dao bèst good! Geneetj d'rvan en vergaetj neet auch te wirke en lieëre!

• 11 Februari 2012 - 16:57

De Brielloos:

Ha Meike,

Wat ein luxe. Geweldjig toch. En die temperature. Succes mer weer volgendje waek. Wae goon hie geniete van ein prinselijke waek met ozze Jurn 1.

Groetjes van allemoal.

• 11 Februari 2012 - 20:18

De Hamers:

Ha Meike, wat een overvoorstelbaar leuk verslag van je eerste week. Super stoer allemaal. Ik hoop dat Stan en Fien straks net zoveel lef als jij hebben. Wie weet gaan ze ook wel naar Abu Dhabi! Geniet ervan! Liefs Anne-Marie

• 12 Februari 2012 - 09:11

Ria Bosschaart:

Hoi Meike,

"Wenn schon, denn schon" zul je wel denken. Dat is ook zo. Vol erin en alle gewoontes ervaren! Zo kun je ook je gasten het beste adviseren. Wat een prachtige ervaringen. Moet je die arabische namen echt uitspreken? Daar is toch niet aan te beginnen. Voordat je één naam kunt zeggen is de gast weer uitgeboekt. Maar goed, het proberen waard natuurlijk.Geniet van alles. Groetjes,Ria

• 15 Februari 2012 - 20:11

Steijvertjes:

Hoi Meike,

Zoals we kunnen lezen gaat het goed met je in het zonnige Abu Dhabi.
    Je hebt er al een weekje werken op zitten dus wat gaat het snel.
    Ook in het hotel zul je al een beetje
    gewend zijn en je waarschijnlijk al goed thuis voelen.
    Geniet van alle mooie dingen en pas goed op je zelf.
    Heel veel groetjes en geniet van de heerlijke zonnestralen en de mooie blauwe lucht, hier regent het.

groetjes Rene,Mariet en Jim