Abu Dhabi here I am - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu Abu Dhabi here I am - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu

Abu Dhabi here I am

Door: meikemaes

Blijf op de hoogte en volg Meike

03 Februari 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Heey lieve mensen,
hoe is het daar in ons koude kikkerlandje? Die 26 graden hier wennen gelukkig erg snel.:p
Dinsdag op woensdag nacht zijn we thuis om 03.40 vertrokken naar Brussel. Na een heerlijke cappuccino bij de starbucks te hebben gedronken ben ik samen met kyra, 4e jaars student van de hotelschool die in het zelfde hotel stage gaat lopen, richting de paspoortcontrole vertrokken. Na wat dikke knuffels en maar één traantje begon ons avontuur dan echt.

In Brussel ging de check in gelukkig snel en hadden we gelukkig goede plaatsen bij de nooduitgang, dus hadden we genoeg beenruimte. Helaas waren de vleugels nog bevroren, waardoor we wat vertraging opliepen. In londen ging gelukkig alles goed, maar sow wat is dat vliegveld groot.
Het eerste sex in the city momentje werd meteen in het vliegtuig al beleefd. Voor de echt kenners, die luxe stoelen/cabines waren ook in ons vliegtuig. (Zie de foto's). Helaas waren die stoelen niet voor ons weggelegd, maar ook wij zaten prima.

Om 20.30 kwamen we aan op Abu Dhabi international airport. Bij de aankomsthal stond er al iemand ons op te wachten. Eenmaal buiten was er meteen een aangename temperatuur van zo'n 26 graden. Kyra en ik moesten even wachten en de meneeer ging zijn auto halen. De auto's zijn hier allemaal super de luxe en daar komt dan ook het tweede sex in the city momentje aan. Hoe kan het dan ook anders dat Miss Maes op wordt gehaald in een jawel hoor WITTE AUDI Q7. (Ich dacht det ich ut ff neet mier haaj!) Helaas ging er al snel iets mis en had ik blijkbaar een stempel voor 30 dagen inplaats van een stempel voor langere periode, waardoor ik weer terug moest. Nadat dit allemaal weer in orde was, moesten we nog even wachten op het vliegveld op een andere meneer die opghaald moesten worden. Toen hebben we meteen een arabische simkaart gekocht, zodat we goedkoper kunnen bellen en smsen. Helaas stond ook de broer van degene waar we op aan het wachten waren bij de aankomsthal te wachten. Waardoor we daar driekwartier voor niets hebben gestaan. Maar hierbij hebben we al heel wat cultuur en mensenkennis opgedaan. Dit alles was het wel waard, want daardoor mochten we nog een extra rondje in die mooie AUDI Q7. Rond half 12 zijn we aangekomen bij ons appartement. Zeer netjes, ieder een eigen kamer met een tweepersoonsbed. Er wonen ook nog 2 andere dames die ook in hotel Le Merdien werken. Het appartement is op de 7e etage, maarjah dat valt nog best mee als het gebouw uit 18 etage's bestaat.

Vanochtend zijn we om 10 uur opgehaald om naar het hotel te gaan. Ongeveer 10 minuutjes lopen, dus prima te doen! Daar werden we zeer hartelijk ontvangen en hebben we meteen een korte rondleiding gekregen. Nu we weten dat iedereen zo vriendelijk en behulpzaam is moet de stage in dit hotel zeker goed komen. Maandag en dinsdag krijgen we een introductie en vanaf woensdag gaat het echte werk beginnen. Soms 5 dagen en soms 6 dagen in de week van ongeveer 9 uur per dag.

Daarna zijn we snel naar Abu Dhabi mall gegaan om even te shoppen. Een nieuwe zonnebril en wat creme voor de voeten van de bodyshop, want de eerste blaren zijn helaas al een feit. Wat een geweldig winkelcentrum, pure luxe als rolex, maar ook gewoon de h&m en de vero moda.
Morgen gaan we naar Marina Mall, een nog veel groter winkelcentrum met daarnaast vele restaurantjes, café's en een groot strand. Zaterdag gaan we naar Dubai om van nog meer luxe te gaan genieten. En dan zondag rustdag, want vanaf maandag gaan we dan echt aan de slag!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx vanuit Abu Dhabi

• 03 Februari 2012 - 08:01

Froukje,:

hahah ich zeen det het al hielemoal veur dich bestumdj is doa:p geniet er van, dan geniete wea nog van dit heerlijke koaje wear! xxx <3

• 03 Februari 2012 - 09:00

Martine:

Fijn om te huure det ut allemoal good geit. En weem witj, rieds dich euver ein paar weake zelf in eine Audi roondj ;) Geniet nog van de luxe en ut winkele de komendje daag en alvast vul succes mit wirke!! Xxx

• 03 Februari 2012 - 09:52

Lotte:

Haaa meike, wooooow waat ruig al om dit te leaze, dich geis det hiel make doa..

mer toch ein belangrieke vraog: HEBSE DIEN RIEBEWIES MITGENOME? dan kiekse zoene sjeik leef aan, ofse neet effe in ziene auto moogs rieje?!
    haha of de vreugs ofse der effe in moogs zitte en ein sjoen foto moogs make:p

meid geniet dervan, geit dich zeker lukke! xxxxx dikke kus

• 03 Februari 2012 - 10:19

Mandy:

Haa Meike,

Kei sjiek! En veural ruig desse t avontuur aan geist ;) Ut geit t doa zeker good kome! Al weardj t haar wirke leas ich.. Mer dan mosse van dien vrie daag mer dik en dubbel goan genieten;) Wins dich in eedergeval eine super leuke tied toe en vul succes!

Groetjes, Mandy Peymen

• 03 Februari 2012 - 10:55

Kristy:

Joehoeeee Meiks, geniet geniet geniet geniet geniet en geniet =).
    Fijn weekend en vur moandjig al hiel vul succes, kumtj waal goad ;-)
    xxxxx

• 03 Februari 2012 - 13:33

Hans:

Hoi Meike,
    Via Lotte's melding op Facebook zag ik dat je een stage in de Verenigde Arabische Emiraten geregeld hebt. Geweldig ! Ik hoop dat je er een leuke tijd gaat hebben en via je verslagen zal ik je blijven volgen.
    Groetjes
    Hans

• 03 Februari 2012 - 13:44

Fam.uit Maaseik:

Hoi Meike, fijn dat alles zo meevalt. Goed begin is het halve werk. Leuk ook dat we gisteren nog kort ff hebben kunnen chatten via facebook. Geniet van je weekend!! groetjes.

• 03 Februari 2012 - 15:12

Prins Jurn 1:

Ha Meike,

Bie deze loat ich dich wete det ze eine opvolger hebs. Ich ben vandaag prins gewore van de Firtel.
    Alaaf.

Groetjes en ein muulke van Jurn

• 03 Februari 2012 - 15:27

Nadège:

Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt. Had wel niet verwacht dat er ook van die grote winkelcentra zouden zijn! Wel leuk , shoppen shoppen shoppen! Heb je al een cultuurshock gehad?
    xxxxx
    vanuit het witte en ijskoude NEDERLAND!

• 03 Februari 2012 - 18:00

Annie Maes:

hoi meike, en ben je al een beetje gewend aan de temperatuur. alles beter dan hier. het heeft namelijk gesneeuwd vandaag. en het is erg koud in rooi. en weer een prins in de familie. ben nog even bij caroline geweest, jurn waas best gruuts en heeft prins erik al gebeld met zijn nieuws. zo meid tot zondag dan skypen we weer groetjes mama xx

• 03 Februari 2012 - 18:45

Annelies Indenkleef:

Daag Meike,
    enne... al ein bitje gewindj? Wae hebbe vanmiddig eine fantastiese sjoolprins onthùldj... ich zoog det Jurn dich al ein berichtje haaj gesteurtj!
    't Is snieë en iês in Rooy... auch weer ins get ànges!
    Völ (lieër-)plezeer!

• 03 Februari 2012 - 19:36

Meike Maes:

HeeyHeey, ich heb ein internationaal riebewies joa, mer of ich det durf mit die 4 baanswegen en dikke auto's is nog mer de vroag. En Jurn eine dikke proficiat, ich weit zeker desse eine gooie opvolger bis!

• 04 Februari 2012 - 12:39

Mieke Siebers:

Hey Meike..belooftj is belooftj en hie dan ein berichtje.Geniet van diene tied guns(al mosse aafentoe wat wirke)Die lekker zon mot waal ins zoe heerlijk zeen as se wéts det wae hie in de koaj zitte.Wae blieve dien verslage volge en zeen dan auch opde huugdje.
    grts Mieke

• 05 Februari 2012 - 10:09

Petra:

ha Meike,

leuk om dich te volge.
    succes moandjig met de start.
    geit zeker lukke.
    ik goan waal noa mam om te skype.
    X petra en geer

• 05 Februari 2012 - 12:38

Hèlen:

Meikeee!
    Dich hebs 't dich al good bekeke dao laes ich, ruig! Hopelijk waasj sjiek in Dubai en hebse good geshoptj en hiel vul succes mit diene ieste stage daag murge, spannendj!!

xxx

• 06 Februari 2012 - 13:47

Erik:

Ha Meike,

Noa zoaterdig Adje efkes aane tandj te hebbe geveuldj euver ùt wiej en waat vanne reis, heb ich net alle anger sappige details gelaeze.

Ùt kleenktj allemoal fantastisch en auch de foto's zeen d'r good oet. Ùt shoppe zal auch waal good zeen gekoome en al hieël zeker neet de liste kieër zeen geweisj.

Succes mèt dien intro's vandaag en murge en vanaaf woonsig moogse GAAS goan gaeve. Maak d'r get van en tot de volgendje zitting!

Xje