CTCA life - Reisverslag uit Newnan, Verenigde Staten van Meike Maes - WaarBenJij.nu CTCA life - Reisverslag uit Newnan, Verenigde Staten van Meike Maes - WaarBenJij.nu

CTCA life

Door: Meike Maes

Blijf op de hoogte en volg Meike

26 Maart 2014 | Verenigde Staten, Newnan

Heey lieve mensen,

nadat wij ondertussen al twee weken vertrokken zijn wordt het wel eens tijd voor een update. Nadat ik op zaterdag 8 maart om 17.20 uur eindelijk mijn paspoort met visa binnen had en de vlucht had geboekt, kon ik zondag dan echt vertrekken. In Düsseldorf had ik afgesproken met Jacqueline, vierdejaarsstudent die ook stage gaat lopen bij Cancer Treatment Centers of America (CTCA). Na het afscheid op Düsseldorf en de tussenlanding in Amsterdam ;P kon de reis van 10 uur beginnen. Gelukkig ging alles goed en verliep de reis erg snel.

In Atlanta werden wij opgehaald door James en Forrest, onze managers. Toen wij bij ons huis arriveerde, waren wij helemaal onder de indruk. Zo een groot huis voor ons alleen en allebei een eigen slaapkamer met eigen badkamer en inloopkast. En voor diegene die de komende maanden nog langs wilt komen, er is zelf nog een kamer met badkamer vrij! Sorry helaas de inloopkast zit er bij die kamer niet bij. Na vijf uurtjes slaap werden we om 7.30 uur opgehaald voor onze eerste dag. Op maandag en dinsdag hebben we de organisatietraining Hope, Joy, Pride gevolgd die voor alle nieuwe medewerkers wordt georganiseerd. Op dinsdag werd het uitgebreid gevierd dat wij deze dagen met veel succes hadden doorlopen. Veel collega's kwamen ons feliciteren (en ze kwamen voor de lekkere taart). De rest van de week hebben wij bij de afdeling Guest Services een introductie gehad.

Cancer Treatment Centers of America is een organisatie die geweldig werk levert. Iedereen uit Amerika waarbij kanker is geconstateerd is welkom en krijgt de zorg die nodig is. Het maakt niets uit of dat je arm of rijk bent. Als je niet genoeg geld hebt om de faciliteiten de betalen, betaald de organisatie (na een financiële check) alles. Het ziekenhuis bestaat uit het ziekenhuis gedeelte en het hotel gedeelte (beiden in hetzelfde gebouw). Het hotelgedeelte is voor patiënten die goed genoeg voor zichzelf kunnen zorgen. Aangezien er meer patiënten dan hotelkamers zijn, worden patiënten ook naar andere hotels in de omgeving gebracht. De komende maanden ga ik me in verschillende afdelingen oriënteren die voornamelijk met het hotelgedeelte te maken hebben.

Afgelopen week heb ik drie dagen in housekeeping gewerkt, voor zowel het hotel als het ziekenhuis gedeelte. Alle patiënten hebben kanker en het is daarom in vergelijking met een normaal hotel extra belangrijk dat er goed wordt schoongemaakt. Daarnaast heb ik één dag met transportation meegelopen. Patiënten die met het vliegtuig komen worden opgehaald van de luchthaven in één van de auto's of limousines die CTCA heeft. Daarnaast heb ik een echt operatie van het begin tot het eind meegemaakt. Hierbij mocht ik de operatie volgen in de operatiekamer zelf. Bij een patiënt met longkanker werden stukje van de tumor weggehaald voor onderzoek. Dit was echt een super ervaring en erg interessant!

Naast het werken zijn we druk bezig om ons levendje hier zoveel mogelijk georganiseerd te krijgen. Hopelijk hebben we deze week alle officiële dingen gekregen en kunnen we vrijdag onze auto (red liberty jeep) ophalen. Het is namelijk nogal moeilijk leven zonder auto. Er is geen enkele vorm van openbaar vervoer/taxi's te bekennen in Newnan en het is gevaarlijk om op de drukke straten te lopen. Iedereen heeft hier namelijk wapens in zijn bezit. Onze manager heeft er bijvoorbeeld al vijf en hij heeft er altijd eentje in zijn auto. Hij komt ons nu iedere dag ophalen, doet boodschappen met ons, gaat met ons naar de gym en brengt ons thuis. Ook de andere collega's zijn allemaal super lief en heel hecht. In ons eerste weekend zijn we met een aantal collega's naar de Dragging for Dollars show geweest. Hierbij waren er 20 mannen die meededen aan een missverkiezing als vrouwen voor het goede doel. Er deden ook vier mannen mee van CTCA. Met het event is er $33.000,- opgehaald voor mensen met kanker die in een moeilijke (financiële) situatie zitten. Afgelopen weekend ben ik naar een sieraden party bij mijn collega geweest, die vanaf nu mijn Amerikaanse mama is.

Deze week ben ik de hele week bij reserveringen. Hier maken ze reserveringen voor alle patiënten die komen, zowel voor het eigen hotel als de omliggende hotels. Komend weekend mogen we op zaterdag helpen bij een beurs in Atlanta, waar ook CTCA vertegenwoordigd is. S'avonds hebben we met alle collega's van de Guest Service Afdeling een maandelijks feestje bij één van de collega's thuis. Er staan dus alweer genoeg dingen op de planning!

Heeeel veel groetjes en kusjes!

xxxxxxxxxxxxxx

• 26 Maart 2014 - 08:34

Petra:

Ha die Meike,

fijn om wat van je te horen en ben wel benieuwd wat je op de sieradenparty gekocht hebt uiteraard.
    Geniet maar van alles wat je meemaakt en leert.

dikke kus Petra en Geer

• 26 Maart 2014 - 08:35

Carolien:

Hoi Meike,

Zo te lezen beleef jij weer spannende en mooie dingen. Hoop dat het deze week allemaal lukt met de auto. Rij voorzichtig. Als je maar niet op schietcursus hoeft, want dan moeten we de schutterij nog sturen, ha,ha. Als ik dit schrijf slaap je natuurlijk nog, dus alvast goeie morgen, werk ze en tot schrijfs.

Grt. Carolien

• 26 Maart 2014 - 09:11

Annie Maes:

Ha lieve Meike,

Wat een verrassing vanmorgen, jouw eerste verslag te kunnen lezen.
    Als jij wakker word kun je onze reacties ook weer zien.

Als jouw echte mama kende ik jouw verhalen natuurlijk al, maar altijd leuk om het te lezen.

meis ik ga nu werken, kusjes en tot skyp.

xxx mama Annie.

• 26 Maart 2014 - 13:28

Ad:

Hallo Meike,

Je had al tijdends het skypen het een en ander al verteld over de reis, huisvesting, werk en de collega's maar het lezen van jouw verhalen blijft toch ook harstikke leuk. Fijn dat je het ontzettend naar je zin hebt.
    Geniet ervan. Ben ook benieuwd naar foto's van het huis en de omgeving en van jullie auto natuurlijk.

groetjes,

diene vreendj
    xxxxx

• 26 Maart 2014 - 19:51

Kleine Hurmes:

Daag Groeete hurmes,
    Aaah super om te leaze det t allemoal leuk en interessant is en alles good geit :)
    Vul succes doa en geniet dr van !

Xkus kleine hurmes

• 30 Maart 2014 - 19:12

Riia Bosschaart:

Heey Meike,

Wat een huis zeg, sjiek, helemaal Amerikaans.Uit je verhaal blijkt dat jullie erg welkom zijn en dat ze hun beleid/visie om de patienten zoveel mogelijk in de watten te leggen en rekening te houden met de individuele wensen , ook in praktijk brengen. Die
    Gerard uit Maastricht toch, hij doet dat toch maar even daar in Atlanta. Geniet ervan. Alles in je rugzakje.
    Groetjes,
    Ria

• 31 Maart 2014 - 15:24

Rene Steijvers :

Hoi Meike,
    Leuk om te lezen dat het goed gaat met je.
    Veel succes en ook veel plezier toegewenst.
    Rene

• 31 Maart 2014 - 20:47

Guus:

Hey Meike,

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Ook dit reisverslag is weer boeiend om te lezen.
    Weer mooie ervaringen, succes bij alles wat je tegenkomt en vooral GENIET !! Maar dat zit wel goed geloof ik....

Groetjes XX Guus

• 04 April 2014 - 22:15

Erik En Kim:

Ha Meike Meike,

Wow wat een verhaal. En wat un apaarte en sjoeen ervaring om in zoee un hotel stage te moge laupe. Gein gewoeen hotel mer een hotel woee desse unne gang witst en zuust woeerom desse t duist! Hieel vul plezeer!

Geniet dr van!

Xje
    Erik en Kim

• 20 Mei 2014 - 17:18

Mirjam:

Bedankt voor je mail.

Wat spannend allemaal, fijn dat het je zo goed bevalt!
    Wat een mooie ervaringen.

En donderdag lekker een paar dagen shoppen en nieuwe ervaringen opdoen.....Super!

Nou meid, geniet er maar van!

Groetjes,
    Mirjam