Jalla.... Khali wali - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu Jalla.... Khali wali - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Meike Maes - WaarBenJij.nu

Jalla.... Khali wali

Door: meikemaes

Blijf op de hoogte en volg Meike

29 Maart 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Heeey lieve mensen,

Het werd weer eens tijd voor een nieuw verhaaltje vanuit Abu Dhabi, want de afgelopen 2 weken heb ik weer van alles meegemaakt….

De afgelopen 2 weken heb ik heel erg veel gewerkt achter de receptie. De eerste week moest ik van maandag tot en met vrijdag van 7 uur tot 4 uur werken. Een drukke week met natuurlijk weer heel veel Duitse gasten die heel erg veel vragen en klachten hadden.
Op dinsdag ben ik na het werk samen met drie andere van het frontoffice team wat gaan eten en nog gaan stappen, omdat Gerald (baas operator) vanaf donderdag voor bijna 2 maanden met vakantie gaat. We waren pas om 2 uur thuis en helaas moest ik de volgende dag alweer om 7 uur alweer klaar staan achter de frontoffice. Op vrijdag ben ik met een collegea en zijn neef naar de bioscoop geweest, Project X. Een film die normaal minimaal 1,5 uur moet duren, maar nu binnen 1 uur en 10 minuten afgelopen was, omdat alle stukjes die de mensen hier niet mogen zien eruit geknipt waren.
Op zaterdag ben ik samen met Kyra en twee andere collega’s naar een kamelenrace geweest. Hier hebben we eers naar een aantal races gekeken. Een stuk of 10 kamelen leggen een parcour van 8 km af in ongeveer 10 minuten en je kunt ze volgen doordat je in de verte alle landcruisers mee ziet rijden. Ook hebben we kamelenijs gegeten. Ik weet niet of het mokkaijs was of chocoladeijs dat door de kamelenmelk zo een andere smaak had gekregen dat het leek op mokka.. haha! Daarna zijn we een stukje verderop naar een arabische tent geweest waar we traditionele arabische hapjes konden proeven en een stukje op een kameel konden rijden. Ik had de dag erna geen pijn aan mijn kont, maar wel heel erge spierpijn in mijn benen.

Op zondag moest ik alweer werken en stond me een lange week van maarliefst 7 dagen te wachten. Gelukkig had ik op zondag en dinsdag een training, zodat ik ook nog iets extra’s had in die week. Op woensdag had ik mijn eerste avondshift van 3 uur tot 12 uur s’ avonds en had ik helaas de volgende ochtend weer de vroegeshift van 7 uur tot 4 uur. Gelukkig was de nachtmedewerker in de operator zo lief om mij om 6 uur een wake up call te geven, zodat ik me niet zou verslapen. Verder zijn de eerste 5 businesskaartjes, de eerste fooi, een sleutelhanger met klompjes en het aanbod om gratis op vakantie te gaan naar Parijs ook al binnen. Verder is de stijd binnen het frontofficeteam ook los gebarsten. Eerst kreeg ik van een collega een chocolaadje die we in het hotel hebben. Vervolgens belde een andere collega de housekeeping op om extra chocolade te brengen en kreeg ik van hem 8 van die chocolaadjes. Daarna kwam de congierge aan dat je een vrouw nooit gratis chocolade geeft en gaf hij mij een snicker die hij snel in het winkeltje had gekocht… Super lief toch?
Verder heb ik afgelopen weekend niet heel veel uitgevoerd om dat ik zaterdag alweer een avondshift had en alleen zondag mijn vrije dag was en dus bestond uit wassen, opruimen en even bijkomen. En jahoor ik kan eindelijk zelf mijn was doen :P

Zo als de meeste wel gehoord hebben, heb ik afgelopen week ook minder leuk nieuws te horen gekregen en is mijn relatie helaas beeindigd, waardoor de week wel even extra zwaar werd. Ik heb veel met mensen van thuis gesmst, gebeld, gefacebookt en geskypt en ook de mensen hier zijn extra lief voor mij. Een kamergenootje heeft me vrijdagavond mee opstap genomen en van een college kreeg ik in het Nederlands een briefje met: wordt gelukkig, blijf genieten en vergeet het verleden. Inmiddels heb ik de draad weer goed opgepakt en ben ik weer vrolijk aan het werk en geniet ik van alles wat nog komen gaat.

Deze week heb ik de hele week avonddienst. Ik werk van 3 tot 6 achter de receptie. Van 6 tot 9 zit ik achter de receptie bij de royalclub, waar ik alleen vragen van gasten hoef te beantwoorden. En van 9 tot 12 ga ik weer terug naar de receptie, maar dat valt gelukkig erg mee.
Over 1,5 week komen papa en mama en heb ik alle 6 de dagen vrij en kan ik even fijn met hun genieten van alles en hun alles laten zien wat er hier is en wat ik hier meemaak. Dat is iets waar ik inmiddels heel erg naar uitkijk!

Heeeel veel kusjes en knuffels aan iedereen thuis………………………… Jalla.. Khali Wali

  • 29 Maart 2012 - 16:22

    Ad Maes:

    Wat hebste weer ein leuk verslaag geschreve. Euver ein daag of 11 zeen wae aug in Abu Dhabi en zeen erg benoetj wat wae allemaal te zeen kriege. Zeen waal det de temperaturen flink zeen gesteege, tegen de 40 graden. PUF PUF ut maag dan get minder zeen waat mich betreft.

    groetjes

    Ad

  • 29 Maart 2012 - 16:28

    Carolien:

    Hoi Meike,

    Wat heb ze het weer sjoeën besjreve. Druk, druk, mer det huurtj erbie. Wat zeen ze doa allemaol leef veur dich.
    En wie dien collega auch zeet:
    blief geneete, dan kumtj het geluk vanzelf. Vul plezeer met pap en mam.

    Tot gauw weer. Wae goon dadelijk noa "Pepe"heure verjoardaag.

    Groetjes van de Brielloos

  • 30 Maart 2012 - 08:40

    Marijn Weekers:

    Haa lieverd!! Druk druk zo te leaze inderdaad! Mer zo vluugtj de tied waal om, det waas bie mich in eeder geval zo. Moogse oug in t hotel sloape alse ochtenddeenst hebs noa oavendjdeenst? Fijn det dien collega's dich mit op stap nemen en detse het gezellig hebs! Beviltj het receptiewerk dich waal good? Ich waas blie det ich doaveur gekozen haaj want F&B en housekeeping leek mich toch get minder! en heb t geveul detse van front office echt vul liers :) Lieve schat hiel vul succes nog en alvast kei vul plezeer euver 1.5 weak mit Adje en Annie!!! :) dikke kus x

  • 30 Maart 2012 - 11:07

    De Stalsjes:

    Ha Meike, Wat weer een mooi verslag met goede en minder goede tijden zoals wij lezen, maar ook voor jou komt het geluk weer op jou pad !! Op jou stage plek is het wel werken geblazen zeg! Mag je achter een late dienst een vroege draaien ? Bij ons in de gezondheidszorg moet er 8 uur rust tussen zitten. Maar goed zo te zien leer je erg veel en ga je ook weer lekker stappen ! gewoon genieten . Fijn dat pap en mam zo snel komen . Dit is natuurlijk super dat dit in de planning zat. Meike veel succes en vanuit het rooier landj "houdoe en tot weer-ins" doei de stalsjes . xxx

  • 31 Maart 2012 - 13:48

    Annie Maes:

    Ha lieve Meikie,

    Leuk verslag geschreven, die collega's met hun chocolaadjes, ja ja het word tijd dat wij eraan komen, ja we kunnen nu aftellen.Nog een weekje werken,heb nog maar een groot koffer gekocht, want er moet nog het een en ander mee. We zullen deze week de vluchttijden doormailen, dan kun jij de taxi regelen, ja we hebben er wel zin in.Gelukkig is de temperatuur iets minder,rond de 30 graden is voor ons wel genoeg.
    Dag lieve Meikie, heel veel groetjes en dikke kus mama Annie.
    xxxxxxxx


  • 01 April 2012 - 19:55

    Kim Van Loon:

    Ha Meike,

    Wat sjoeen om al dien verhale te laeze. Fijn desse ut doa zoee noa diene zin hebst! Geneet dr nog mer ffkes van want euver 99 daag bisse weer back in town. Alvast hieel vul plezeer volgendje waek mit pap en mam!

    x Kim

  • 02 April 2012 - 18:52

    Mariet Steijvers:

    Hoi Meike,

    Mooi verslag, zo kunnen we je een klein beetje volgen. Fijn dat je de draad weer goed hebt opgenomen
    Maar je hebt het ook lekker druk, heb van mama gehoord dat je je lekker hebt laten verwennen met een beauty dag, dat is zeker de moeite waard. Volgende week veel plezier met pap en mam. geniet er van.
    groetjes de Steijvertjes uit het frisse
    Roy.

  • 06 April 2012 - 09:48

    Nadège Bremen:

    Hee meike,
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Leuk om deze dingen over je te lezen. Allemaal unieke ervaringen die je hebt opgedaan! Heel veel plezier met je ouders & alles komt goed! xxxx

  • 14 April 2012 - 15:54

    Paul, Marlies,Bonnie:

    Ha Meike,

    Leuk om al je verhalen te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Inmiddels heb je al bijna een week lekker kunnen genieten met je ouders.

    heel veel groetjes, De Maesjes oet de Crixstraat.

  • 24 April 2012 - 20:50

    Stalsjes:

    Hoi meike. ik ga morgen heerlijk wandelen met mama annie en ga luisteren naar jullie avonturen van de vakantieweek.
    Hoe is het met je ??
    hopelijk kunnen wij weer snel een verhaaltje lezen...doei en veel groetjes van de stalsjes.

  • 10 Mei 2012 - 09:18

    Mirjam:

    Hoi Meike,
    Ik heb weer genoten van jouw verslag.
    Ik heb van je vader vernomen dat ze hebben genoten, en dat jij ze veel hebt laten zien.
    Fijn is dat!

    Nou meisje geniet er van, en ik wacht op je volgende verhaal.

    Groetjes uit Geleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Meike

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 34494

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 09 Augustus 2014

Stage in Amerika

01 Februari 2012 - 09 Juli 2012

Stage in Abu Dhabi

Landen bezocht: